3D Blocks - Fit Me In
Jak działa tetris każdy wie. Początkowo projekt ten miał posłużyć mi za dobry motyw przewodni w trakcie nauki Javy i silnika LibGDX. Jakieś jego podstawy udało mi się zgłębić oraz stworzyć pewne podstawy do napisania "silnika" samej gry. Chciałem stworzyć własnego tetrisa na Androida w którego można grać szybko i który będzie już na tyle skomplikowany, żeby mieć niezerową wartość dydaktyczną. Ostatecznie z przyczyn różnych porzuciłem projekt na dłuższą chwilę.
Niedawno jednak nadarzyła się okazja zapoznać z nowym silnikiem, bardziej rozbudowanym. Mam na myśli Unity. Do tej pory nigdy specjalnie gameDevem się nie interesowałem, a samo Unity jawiło mi się jako wielki kombajn do tworzenia skomplikowanych gier. Okazało się jednak, że nie taki diabeł straszny jak go malują i samo Unity okazało się bardziej zrozumiałe i przejrzyste niż zakładałem. Przeniosłem więc koncepcję projektu w nowe miejsce i postanowiłem, że zrobię coś na wzór starego Block Outa. Od jakiegoś miesiąca praktycznie każdy wieczór staram się przeznaczyć na lepsze poznanie Unity i dopisanie chociaż jednego nowego komponentu do całego projektu.
Póki co mogę zaprezentować bardzo wczesną, surową wersję gry, która mam nadzieję niebawem wyjdzie już w postaci kompletnej, takiej, której nie trzeba będzie się wstydzić. Zrzut jednego z ekranów gry wygląda póki co następująco:
Aktualizacja z dnia 31.01.2016
Lepiej późno niż wcale. Projekt stworzenia tetrisa w 3D nie został porzucony. Jakiś czas temu światło dzienne ujrzała pierwsza oficjalna wersja gry. Najważniesze cechy gry, które warte są odnotowania to:
- plansza z klockami widoczna od góry
- wygodne sterowanie - przesuwanie klocków pod lewym kciukiem, zaś obroty pod prawym
- dwa rozmiary plansz: 4x4x8 i 6x6x8
- globalna lista najlepszych wyników
Zdecydowaliśmy, że gra, póki co, pozostanie na etapie open beta ponieważ planujemy ten projekt wskrzesić i wprowadzić kilka zmian. Najważniejsze z nich to:
- poprawienie instrukcji sterowania
- poprawki w wydajności
- integracja z Google Play Games
- modyfikacja kolorystyki i grafiki w interfejsie użytkownika
Obecna wersja gry dostępna jest tutaj: Fit Me In. Poniżej wklejam również kilka zrzutów ekranu z wyglądem gry: