JTris - klon Tetrisa w Unity
Wstęp
Jakiś czas temu natchnęło mnie na napisanie klona popularnego Tetrisa. W sklepie Google nie widziałem żadnej prostej gry tego typu (jak się okazuje, spowodowane jest to problemami z prawami autorskimi, mam nadzieję, że mnie też nikt nie będzie ścigał z powodu zrobienia edukacyjnego klona). Tym sposobem powstał JTris, który bazuje na starej sprawdzonej formule, tyle, że klocki lecą do góry, a nie spadają w dół. Sterowanie dopasowałem do ekranów dotykowych tak, żeby grało się szybko i wygodnie.
Aby zobaczyć grę w akcji polecam obejrzeć poniższy film:
Kod źródłowy dostępny jest tutaj: JTris-Unity
Aplikacja zbudowana na Androida dostępna jest tutaj: JTris.apk
Krótki opis
Gra bazuje na tradycyjnych zasadach Tetrisa. Cechy gry, które możliwe, że są warte wzmianki:
- sterowanie z klawiatury i panelu dotykowego,
- zapis statystyk i wyników gry,
- kilka przydatnych skryptów w środku (np. generyczna maszyna stanów czy obiekt zajmujący się obsługą sterowania),
- to zwykły Tetris ;)
Sterowanie
Sterowanie klockami odbywa się poprzez naciskanie odpowiedniego obszaru ekranu. Mapa tych obszarów przedstawiona jest poniżej: